MUHAMMAD ALHADA FUADILLAH HABIB

Belajar dari Masyarakat

**_* *_* *_* *_* *_* *_**

Find Me on Facebook


    ..:: Selamat Datang di ALHADA'S WEBSITE ..::.. Semoga ALHADA'S WEBSITE Bermanfaat Bagi Semua Kalangan ..::.. Jangan Lupa Kalau Mau Mengambil Isi dari Website Ini Harap Mencantumkan Sumbernya ..::.. http://alhada-fisip11.web.unair.ac.id ..::.. Terimakasih Atas Kunjungan Anda ::..

Hari Yang Sangat Spesial

diposting oleh alhada-fisip11 pada 20 April 2012
di Pengalaman Pribadi - 2 komentar

Sumber Gambar: http://2.bp.blogspot.com/_cDPPvxkewvI/TL_W9zWVGlI/AAAAAAAAAIc/RbfGppf6aS0/s1600/cincin_20kawin.jpg

Special Day

 

Hari ini adalah hari yang sangat spesial bagi kami

Hari dimana berakhirnya masa pencarian dan perkelanaan cinta kami

Sebuah hari yang membawa kami berdua untuk hidup dalam suatu ikatan

Sebuah ikatan untuk menyatukan 2 hati yang berbeda

Di sini kami berkumpul bersama keluarga, karabat, teman, dan orang-orang yang berarti dalam hidup kami untuk merayakan ikrar ini

Sebuah ikrar kesetiaan, cinta, kasih sayang, dan saling menghormati untuk selamanya

Di tempat ini pula kami panjatkan do’a kepada Allah SWT agar selalu menjaga cinta dan kasih sayang kami untuk selamanya

Mulai sekarang kami berjanji akan saling berbagi dalam segala hal, baik itu susah maupun senang

Berbagi dalam keceriaan, canda, tawa dan saling mengingatkan ketika diantara kita ada yang terlena dalam kenikmatan sesaat

Saling mendukung dan memberikan semangat / motivasi ketika diantara kita ada yang sedang dilanda kesulitan

Yang terpenting dari ikatan ini yaitu bersama-sama mencari ridho Allah SWT dalam rangka mencapai kebahagiaan dunia-akhirat

Sebab Allah-lah yang akan selalu memberikan kanikmatan dan mengatur segala hal dalam keluarga kita.

Mulai dari memberi rizki, rumah, dan anak-anak yang kelak akan membuat rumah kita penuh dengan canda-tawa.

Dalam hari yang penuh dengan kegembiraan ini, marilah kita  mengangkat tangan dan menyatukan suara untuk bersama-sama berdo’a dan memuji kebesaran Allah SWT sesuai dengan ajaran nabi kita Muhammad SAW :

Barakallahu lakuma wa baraka alaikumaa wa jaama'a bainakuma fii khaiiir”

“Allah bariklawhuma, Allah Hadhum hubbahuma, Allah Solli wasallim A'la rasulillah, Allah tub'alaina, Allah irdha anna, Allah ihdhi khuthoona A'la sunnah nabiina”

Sumber: Lagu Barokallah-Maher Zain

2 Komentar

mlNQCtbe

pada : 21 July 2012


"Filem slide ni susah untuk dijumpai didekai-kedai gambar biasa. Selalunya kalau nak beli pun, kena cari kedai gambar professional. Kami budak-budak lomo ni selalu beli dari internet takpun kedai-kedai tertentu je. Kalau area Selangor atau KL, filem slide boleh didapati di SS2, Plaza Pudu, Wangsa Maju ataupun paling senang KLCC.Tamat tempoh sebenarnya masih boleh digunakan lagi. Tapi janganlah beli filem yang sudah tamat tempoh melebihi 10 tahun dan ke atas. Kemungkinan gambar tidak akan menjadi. Tetapi sebelum membeli filem tamat tempoh, pastikan filem itu disimpan di dalam peti ais. Suhu sejuk boleh melambatkan jangka hayat filem! HAHAHAHALagi satu alasan kenapa ramai menggunakan filem yang dah tamat tempoh ni, selalunya harganya murah sangat-sangat. Boleh borong banyak-banyak dan dijadikan stok untuk masa akan datang"


JnRgLBBpyisbfGW

pada : 23 July 2012


"Hi yanyan, teirma kasih kerana sudi melawat. Sebenarnya lomo menggunakan filem yang biasa kita lihat di kedai-kedai gambar..Untuk filem khas' tu, rasanya takde filem yang khas untuk lomo ni. Cuma jika mahukan hasil gambar yang pasti memuaskan, yanyan perlu gunakan filem slide ataupun positif.Harga filem slide atau positif ini kebiasaannya lebih mahal berbanding filem negatif yang selalu kita lihat.Kalau mahu dapatkan filem slide atau positif ini, nantikan bulan November ini, insya Allah saya akan bawa masuk 2 jenis filem berkenaan iaitu1. Fujichrome Tungsten 64T2. Fujichrome Provia 100FHarga masih lagi dalam perbincangan, yang pastinya filem ini ialah filem yang telah tamat tempoh (expired)."


Tinggalkan Komentar

Nama :
E-mail :
Web : tanpa http://
Komentar :
Verification Code :